Sense Títol '12


S/T'12

Exposició que es pot trobar a la Facultat de Belles Arts (C/Pau Gargalló nº 4  ) on es reunieixen les diverses disciplines de la facultat dividides en cadascuna d'elles (Dibuix, Escultura, Pintura, Imatge i Gravat). Les diverses exposicions es troben repartides per la Facultat de Belles Arts de Barcelona on hi seràn fins Dilluns 1 d'octubre. 

Espero que us hi passeu i que us agradi! 


"Matalàs?"



Aquest projecte sorgeix a partir del trobament d’un matalàs a Séte, França. Séte és un poble de la costa mediterrània, a prop de Montpellier; un poble mariner, on dins d’aquest existeixen canals semblants als de Venècia. Caminant pel port em vaig trobar amb un matalàs al terra, tot vell i esgarrat. Dels seus talls, de les seves ferides sorgia el seu material interior, els budells del matalàs antic. No se de quan era aquest objecte, però havia de ser antic perquè no era escuma ni cap material sintètic, era palla.

S’ha  de dir que el meu treball personal sempre va relacionat amb els objectes quotidiants, és un treball sensible, simple, de línia sense massa taca, un treball on els equilibris d’objectes són els protagonistes on sempre aquests estàn acompanyats de personatges on posen en joc tots aquests impossibles i, juguen i conviuen amb ells. Treballar a partir de taques, de masses de color negre és nou per a mi.

Amb aquesta troballa d’objecte vaig realitzar fotografies que em van ser molt suggerents quan les vaig tornar a mirar, observar, vaig poder descobrir que podien interpretar-se de moltíssimes maneres donant-me molt de joc per fer el projecte. Unes taques, unes masses en formes molt contundents d’on surten d’elles mateixes els seus propis filaments, que també es pot llegir com si aquests filaments entressin dins de la massa de cabdells. En posar en blanc i negre aquestes imatges vaig descobrir el joc que em podrien donar sobreposant-les, fer composicions de les imatges separades, girades vistes de molts punts de vista.

El meu plantejament era que en veure aquestes taques, tot i ser molt suggerents en moltes coses no ho són gens en mostrar que formen part d’un matalàs. Llavors la meva idea principal era evidenciar aquest matalàs posant-lis a cadascuna de les planxes el fons del matalàs de flors que hi havia al port. Però tot i tenir aquesta idea no ho veig massa clar ja que vaig realitzar una estampa en paper japó, de 140x76, i el resultat tot i no sortir perfecte em va agradar com va quedar. El paper japó et dóna una translucidesa i sensibilitat que és el que busco en el meu treball, ja que aquests dos conceptes sempre hi són acompanyats d’una composició molt estudiada amb el fons blanc del paper.

Tinc a disposició un matalàs amb funda que podria estampar les planxes en ella, però seria una opció que no descarto, però que m’agradaria tirar pel camí del paper japó de gran format.    
El seu títol “Matalàs?” li he posat ja que sempre que he ensenyat les imatges han respòs: Això és un matalàs? Això surt d’un matalàs? I m’agradat provocar aquest interrogació i sorpresa dels companys al descobrir que aquestes imatges tan estranyes i suggerents surten d’un simple objecte quotidià com és un matalàs.

La realització d’aquest projecte ha sigut lenta però efectiva. Des que vaig començar amb el gravat a la facultat, vaig tocar un format de 112x76 cm amb un projecte de linòleum a planxa perduda amb 5 colors. Des de llavors el temany màxim que he utilitzat ha sigut de 56x76cm, i trobar-me amb la possibilitat de realitzar un projecte amb unes mide de 140x78 era realment única. M’ha encantat realitzar aquest treball aprenent encara més de l’estampació, del paper japó i sobretot d’una tècnica diferent a la convencional (aiguafort o aiguatinta que ja vaig treballar a Introducció de Gravat II i Taller de Gravat i Estampació II)




La presentació s’ha de realitzar amb un lloc on les parets siguin blanques i permeti una observació del conjunt de les 5 estampes. On l’espectador pot realitzar unions visuals de les peces o no, però això sí, totes van juntes, no hi ha cap que vagi en solitari, es veuen en conjunt. 











No hay comentarios: